متن استاتیک شماره 22 موجود نیست
رسیدگی به شکایات
با اهدای سلام
با احترام؛ با عنایت به اینکه مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای تحکیم حکومت مردم سالاری دینی بدنبال ایجاد یک جامعه مدنی شفاف در عرصه های اداری، مدیریتی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی اجتماعی با رویکرد فساد ستیزی و ایجاد اراده ملی در نفی فساد اداری می باشد، لذا در اجرای ماده 13 قانون ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد داثر بر اینکه " کلیه مسئولان دستگاه های مشمول این قانون موظفند بدون فوت وقت از شروع یا وقوع جرائم مربوط به ارتشاء، اختلاس، کلاهبرداری، تبانی در معاملات دولتی و غیره در حوزه ماموریت خود بلافاصله مراتب را به مقامات قضایی و اداری رسیدگی کننده به جرائم و تخلفات گزارش نمایند در غیر این صورت مشمول مجازات مقرر در ماده (606) قانون مجازات اسلامی می شوند ". و ماده 15 قانون یاد شده مبنی بر اینکه " اقدامات مدیران و سرپرستان مستقیم هر واحد در سازمان های دولتی بند (الف) ماده (2) این قانون به تناسب مسئولیت و سرپرستی خود موظف به نظارت بر واحد های تحت سرپرستی، پیشگیری و مقابله با فساد اداری، شناسایی موارد آن و اعلام مراتب حسب مورد به مراجع ذیصلاح می باشند.
واحد های حقوقی، بازرسی و حراست و حفاظت پرسنل دستگاه های مربوطه موظف به پیگیری موضوع تا حصول نتیجه می باشند" و همچنین با عنایت به ماده 606 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) مقتضی است دستور فرمایید در صورت مشاهده، وصول گزارش و یا اطلاع به هر نحو از موضوعات مندرج در قوانین مذکور، مراتب را در اسرع وقت در سامانه های مراکز حراست ( تلفن پیامگیر 02188364373 و سامانه پیام کوتاه 09198100081 و صندوق پستی 963-14665 و یا پست الکترونیک herasat@behdasht.gov.ir و یا آدرس الکترونیکی http://herasat.behdasht.gov.ir ). یا دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت متبوع (سامانه 190 یا آدرس الکترونیکی http://fc.behdasht.gov.ir ) اطلاع رسانی گردد. بدیهی است عدم اعلام و ثبت موارد یاد شده (علیرغم اطلاع) موجب مسئولیت و اقدامات قانونی مندرج در موارد یاد شده می گردد.